روان جوان

وبلاگی با مطالب روانشناسی و سلامت

منظور از روابط زناشویی چیست (مفهوم زندگی مشترک)

زندگی زناشویی به چه معناست ؟ درباره ارتباط زناشویی همیشه صحبت زیاد است. این سوال که منظور از روابط زناشویی چیست یا اینکه زندگی زناشویی یعنی چه ، ذهن بسیاری از بازدیدکنندگان سایت ویکی روان را به خود مشغول کرده بود. بیشتر مردم رابطه زناشویی مناسب را با روابط جنسی اشتباه میگیرند. این دو مقوله به کل با هم متفاوت هستند چرا که رابطه زناشویی تنها بخشی در زندگی زناشویی زوجین است نه تمام آن. تعریف زندگی مشترک به معنای تعامل سازنده و رو به رشد بین خانم و آقا است که در ادامه این مطلب ویکی روان بیشتر به مفهوم زندگی مشترک میپردازم.

برگرفته از مطلب زناشویی به چه معناست ویکی روان

 

+ نوشته شده در  پنجشنبه 24 بهمن 1398ساعت 21:39  توسط نیلوفر سراج 

تست شخصیت شناسی آنلاین به روش روانکاوی کوانتومی

تست شخصیت شناسی آنلاین بر اساس متد روانکاوی کوانتومی بر مبنای اصول مربوط به علم رفتار شناسی، توسط پروفسور حسین باهر طراحی و تهیه شده است.

معرفی تست شخصیت شناسی آنلاین پروفسور حسین باهر

ما نیاز داریم خودمان را بهتر بشناسیم، توانایی ها و استعدادهای ذاتی خود را کشف کنیم، به جنبه های ناشناخته شخصیتی خود برویم و در نهایت در مسیر قدم برداریم که در نهایت بهترین ها برایمان حاصل می شوند.

برای انجام تست شخصیت شناسی آنلاین اینجا کلیک کنید

 

+ نوشته شده در  سه شنبه 22 بهمن 1398ساعت 14:42  توسط نیلوفر سراج 

تعریف استرس چیست ؟ معنی استرس در روانشناسی

تعریف استرس چیست و شناخت آن چه کمکی به ما می کند؟ شاید کاملا ندانید معنی استرس چیست ؟ خب کلمه استرس در حقیقت برای دانشمندان یک اصطلاح کاربردی نمی باشد زیرا همانطور که قبلا در ویکی روان گفتیم تعریف استرس یک اتفاق بسیار فردی است و در هر فرد یک تعریف خاصی دارد.

برگرفته از مطلب تعریف استرس در روانشناسی سایت روانشناسی ویکی روان

 

+ نوشته شده در  شنبه 19 بهمن 1398ساعت 20:19  توسط نیلوفر سراج 

تعریف ازدواج موفق چیست؟۱۶ راز طلایی ازدواج موفق

اینکه ازدواج موفق چیست معیارهای زیادی دارد که فرد به فرد متفاوت است اما میتوان برای آن شرایطی کلی را نیز در نظر گرفت. روانشناسی ازدواج موفق بسته به فرهنگ و شخصیت هر فرد متفاوت است اما در ادامه این مطلب سایت ویکی روان به معیارهای روانشناسی در پاسخ ازدواج موفق چیست می پردازیم.

منبع : 

https://www.wikiravan.com/تعریف-ازدواج-موفق-چیست/

 

+ نوشته شده در  سه شنبه 15 بهمن 1398ساعت 17:48  توسط نیلوفر سراج 

بررسی کتاب باورهای زیبای یک مرد ثروتمند

کتاب باورهای زیبای یک مرد ثروتمند یک اثر فوق العاده کاربردی وموثر در راه رسیدن به خواسته هاست. شاید برای شما هم پیش آمده باشد از خواندن کتاب های موفقیت که در مورد راه های کسب موفقیت در کسب و کار، زندگی و هر موضوع دیگری صحبت میکنند خسته شده باشید. مطالب تکراری و زیاده گویی یکی از بزرگترین مشکلات نشر در این موضوع میباشد که طاقت همه را سر آورده است. وجود کتابی که بتواند فوت کوزه گری را در به زبانی ساده و حجمی قابل قبول به مخاطب منتقل کند بسیار احساس میشود. کتاب باورهای زیبای یک مرد ثروتمند از این دست کتاب های نادر میباشد که در این مطلب سایت ویکی روان به بررسی آن می پردازیم.

منبع مقاله : کتاب باورهای زیبای یک مرد ثروتمند از سید رضا حیات الغیب

 

+ نوشته شده در  جمعه 11 بهمن 1398ساعت 22:07  توسط نیلوفر سراج 

صدای زن در رابطه زناشویی صدای آه و ناله در سکس

صدای زن در رابطه زناشویی در افزایش کیفیت رابطه زناشویی تاثیر بسزایی دارد. بسیاری از زنان در رابطه با امور جنسی سعی می کنند تا از قانون آرام و سریع استفاده کنند. ما یاد می دهیم که در درجه اول باید آرام باشید تا به همان اندازه رابطه جنسی امکان پذیر باشد. شاید به دوران کودکی ما برمی گردد، زمانی که بعضی اوقات از چیزهایی لذت می بردیم و آن را به صورت سری نهفته درون خود نگه می داشتیم.

منبع : 

https://www.wikiravan.com/صدای-زن-در-رابطه-زناشویی/

 

+ نوشته شده در  چهارشنبه 9 بهمن 1398ساعت 23:47  توسط نیلوفر سراج 

مديتيشن چيست؟ 0 تا 100 آموزش مديتيشن

مديتيشن چيست ؟ (meditation) اين سوالي است که بسياري از بازديد کنندگان سايت روانشناسي ويکي روان از ما مي پرسند و امروز قصد داريم به آن و آموزش مديتيشن بپردازيم. مراقبه يا مديتيشن يک تمرين ذهني است که شامل آرامش يا تمدد اعصاب، افزايش تمرکز و آگاهي است. مديتيشن، به ذهن مربوط است که با ورزش جسمي همراه است. اين عمل معمولا به صورت انفرادي انجام مي‌شود، در يک موقعيت نشسته و با چشم بسته.

منبع : تجسم خلاق چیست ویکی روان

 

+ نوشته شده در  سه شنبه 8 بهمن 1398ساعت 21:13  توسط نیلوفر سراج 

تجسم خلاق چیست؟ (تکنیک های انجام تجسم خلاق)

تجسم خلاق (Creative Visualization) روشي است که هر کس مي تواند ياد بگيرد، که خواسته هاي قلبي شما را به شما منتقل کند و شما را در مسير کسب موفقيت شخصي قرار مي دهد. خب معني تجسم خلاق چيست و آيا واقعا مي‌تواند آنچه را که وعده داده، تحقق ببخشد؟ در اين مطلب از سايت ويکي روان به بررسي کامل تعريف تجسم خلاق و تصويرسازي و راه هاي استفاده از تمرين تجسم خلاق براي رسيدن به آرزوها مي پردازيم.

لینک مطلب : https://www.wikiravan.com/creative-visualization

 
+ نوشته شده در  يکشنبه 6 بهمن 1398ساعت 17:44  توسط نیلوفر سراج 

تعریف یادگیری فعال چیست و چه مزایایی دارد؟

يادگيري فعال (Active Leaing) روشي است براي آموزش که در آن از همه دانشجويان خواسته مي‌شود در فرآيند يادگيري مشارکت کنند. اصول يادگيري فعال برخلاف شيوه هاي آموزش “سنتي – يادگيري غير فعال” است که در آن دانش آموزان دريافت کننده منفعل دانش از يک متخصص هستند. خب در اين مطلب از سايت ويکي روان به بررسي کامل يادگيري فعال مي پردازيم.

برگرفته از مقاله تعریف یادگیری فعال چیست و چه مزایایی دارد؟ : سایت روانشناسی ویکی روان

سی ویکی روان

+ نوشته شده در  شنبه 5 بهمن 1398ساعت 13:10  توسط نیلوفر سراج 

اختلال سلوک چیست و چه علائمی دارد؟

اختلال سلوک (اختلال سلوک به انگليسي = Conduct Disorder) مجموعه‌ اي از مشکلات رفتاري و عاطفي است که معمولا در دوران کودکي يا بزرگسالي شروع مي شود. کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال سلوک رعايت قوانين و رفتار به شيوه اجتماعي قابل قبول، برايشان مشکل است. آنها ممکن است رفتارهاي پرخاشگرانه، مخرب و فريبنده نشان دهند که مي تواند حقوق ديگران را نقض کند. ساير بزرگسالان و کودکان آنها را “بد” يا متخلف تلقي مي کنند در حالي که آنها يک بيماري رواني دارند. در ادامه به بررسي دقيق تر علائم اختلال سلوک از ديد علم روانشناسي در سايت ويکي روان مي پردازيم.

منبع : اختلال سلوک چیست و چه علائمی دارد؟

 

+ نوشته شده در  جمعه 4 بهمن 1398ساعت 21:29  توسط نیلوفر سراج 

هورمون های استرس کدامند؟ (۱۰ هورمون اصلی)

هورمون هاي استرس به آن دسته از هورمون هاي بدن انسان گفته مي شود که دليل بروز انواع استرس در ما هستند. واکنش‌هاي هورمون استرس بر نحوه انتقال گلوکز بر اساس نوع بافت و ايزوفرم، تاثير مي گذارد. در اين مقاله از سايت روانشناسي ويکي روان به بررسي مهم ترين هورمون هاي استرس از ديد علمي و روانشناسي مي پردازيم.

لینک منبع : 

https://www.wikiravan.com/هورمون-های-استرس-کدامند؟-۱۰-هورمون-اصل

 

 

+ نوشته شده در  پنجشنبه 3 بهمن 1398ساعت 13:16  توسط نیلوفر سراج 

تعریف رشته روانشناسی شناختی چیست (بررسی کامل)

روانشناسي شناختي (Cognitive psychology) دانشي در رابطه با نحوه تفکر ماست و مربوط به فرآيندهاي ذهني دروني مانند توجه، ادراک، حافظه، برنامه‌ ريزي براي عمل و زبان است. هر يک از اين مولفه‌ها محور شکل‌ گيري اين موضوع است که چه کسي هستيم و چگونه رفتار مي‌کنيم. در اين مطلب سايت روانشناسي ويکي روان به تعريف روانشناسي شناختي مي پردازيم.

برگرفته از تعريف رشته روانشناسي شناختي چيست (بررسي کامل) : ویکی روان

 

 

+ نوشته شده در  چهارشنبه 2 بهمن 1398ساعت 16:47  توسط نیلوفر سراج 

تاثیر استرس بر جنین چقدر است؟

تاثير استرس بر جنين مي تواند خيلي بيشتر از چيزي باشد که تصورش را مي کنيد. کلا استرس در دوران بارداري که قبلا در ويکي روان درباره آن صحبت کرديم، ممکن است روي جنين تا 17 هفته بعد از لقاح تاثير داشته باشد و براساس تحقيقات جديد روانشناسي، اثرات مضري روي مغز و رشد او دارد. اين اولين مطالعه اي درباره تاثير استرس مادر بر جنين است که نشان مي دهد نوزادان متولد نشده در مراحل اوليه بارداري در معرض هورمون هاي استرس مادر خود قرار مي گيرند.

لينک مقاله : تاثیر استرس بر جنین ویکی روان

 

+ نوشته شده در  سه شنبه 1 بهمن 1398ساعت 13:04  توسط نیلوفر سراج